OMG November

Texte en français en bas de la page

My goal for November was to finish "les cef volants de Maastricht" ("Maastricht flying kites") named after a reflexion from my fater that it looked like kites and the fact my daughter is studying at Maastricht university.

I finished it two weeks ago and blogged about it here. I already put so much pictures in that previous post, that I will not add more than one here. This one is after I washed the quilt.

 
The ruler quilting I have made adds to the overall haphazard effect of the pattern.
I really like the result, but the process seems to have drained me.

As long as I was quilting this quilt, I was making plans for what I would do next. I saw dozen of quilts that I wanted to try. But since it is finished... I sewed very little.

It is as if that quilt took away my quilting energy. Well I started something new yesterday so all hope is not lost yet!



Linking with one monthly goal @ Elm Street Quilts


Marie

Mon but pour OMG de novembre était de terminer "les cerf volants de Maastricht". Le nom vient d'une réflexion de mon père qui disait qu'il lui faisaient penser à des cerf volants et du fait que ma fille étudie à l'Université de Maastricht.

Je l'ai terminé il y a deux semaines et ai bloggé à ce sujet ici. J'ai déjà mis tant de photos dans le précédent article, que je ne vais en rajouter qu'une. Celle -ci est après lavage.




J'ai utilisé des règles pour le quilting et cela rajoute encore au côté hazard du patron.
J'aime vraiment le résultat, mais ce patchwork semble m'avoir vidée.

Tant que j'y travaillais, j'avais plein d'idées de ce que j'allais faire ensuite. J'ai vu des dizaines de projets que je voudrais faire. Mais depuis qu'il est fini, j'ai très peu cousu.

C'est comme si ce projet m'avait pris toute mon énergie. Enfin, j'ai commencé quelque chose de nouveau hier, donc tout espoir n'est pas perdu!


Marie


 

Comments

Popular posts from this blog

A quilt for a 5 years old boy

Octopus, finally finished!

Finished! Les Cerf volants de Maastricht