Blogger's quilt festival

Texte en français en bas de la page

I just found the blogger's quilt festival and I am amazed by all the beautiful quilts on display!

As a beginner quilter, there is only on quilt I really want to show share at the festival. It is the quilt that gave its name to my blog, the octopus.

I designed the octopus quilt, out of HST and 4 patches for my 5 year old nefew, who became a big brother.

He is fascinated by the octopus at the aquarium and has gifted me with a drawing of it for Christmas


That is how I decided to design an octopus quilt for him .


There are more pictures of the finished quilt here and more on the design and process here.

Thank you for visiting!

Marie

Je viens de trouver le festival des bloggers et je suis ravie de voir tous ces magnifiques patchworks!
En tant que patchworkeuse débutante, il n'y a qu'un de mes patchworks que j'ai vraiment envie d'y exposer. C'est celui qui a donné son nom à mon blog, la pieuvre.

Je l'ai imaginé moi même à l'aide de HST et de 4patches pour mon neveu de 5 ans, à l'occasion de la naissance de sa petite soeur.

Mon neveu est fasciné par la pieuvre de l'aquarium qu'il peut observer pendant une heure. Il me l'a dessinée pour Noël.

 Et c'est ainsi que j'ai décidé que ce serait le sujet du patchwork que 'allais lui offrir

Ils y a plus de photos dans cet article et plus d'information sur sa création dans cet autre article.

Merci de votre visite!
 
Marie

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

A quilt for a 5 years old boy

Octopus, finally finished!

Finished! Les Cerf volants de Maastricht